Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen. 

 

  • Waar kan ik wijzigingen doorgeven?

Een aantal wijzigingen kunt u doorgegeven via ons online portaal, of door middel van onze App.  

 

  •  Waar kan ik zien hoe laat mijn kind van huis wordt opgehaald?

Wanneer u inlogt in de app, kunt u via “Mijn Ritten” alle geboekte ritten van uw zoon of dochter zien. De tijd die per rit vermeld staat, is de ophaaltijd. In de app wordt d.m.v. een plusje (+) of minnetje (-) het aantal minuten weergegeven dat uw zoon of dochter eerder of later opgehaald wordt, dan de oorspronkelijke ophaaltijd. Houdt er rekening mee dat de ophaaltijden gedurende het jaar kunnen wisselen.

 

  •  Waar kan ik zien hoe laat mijn kind wordt thuisgebracht?

Wanneer u inlogt in de app, kunt u via ‘Mijn Ritten’ alle geboekte ritten van uw zoon of dochter zien. De tijd die per rit vermeld staat, is de ophaaltijd. In de app wordt d.m.v. een plusje (+) of minnetje (-) het aantal minuten weergegeven dat uw zoon of dochter eerder of later opgehaald wordt, dan de oorspronkelijke ophaaltijd. Het tijdstip van thuiskomst, is de normale reistijd plus een mogelijke omrijdtijd. Houdt er rekening mee dat de tijd van thuiskomst per dag kan wisselen.

 

  • Hoe meld ik mijn kind af?

 •  Wilt u uw kind afmelden voor één rit?

Gebruik dan het Rittenoverzicht.  U kunt de betreffende rit annuleren door de rit aan te klikken en naar links te swipen, of door de rit te openen en onderin op “deze rit annuleren” te klikken.

 • Voor meerdere ritten/langere tijd.

Is uw kind ziek en heeft u geen zicht op wanneer hij/zij weer naar school kan gaan, dan kunt u ritten voor langere tijd annuleren. Dit kunt u doen door een absentie door te geven. Vul hierbij de startdatum en eventueel de einddatum van de absentie in. Het is ook mogelijk om de einddatum open te laten. Erg belangrijk: U dient een absentie zonder einddatum zelf te beëindigen, anders zal het vervoer niet herstart worden.

 

  • Met wie kan ik contact opnemen als mijn kind nog niet op het reguliere tijdstip gehaald of gebracht is?

Mocht uw kind onverhoopt niet op de afgesproken tijd zijn opgehaald, dan kunt u contact opnemen via 088 – 460 70 83 of een mail sturen naar leerlingenvervoer@brookhuisgroep.nl Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 7:00 en 17:00 uur.

 

  • Moet ik zelf de ritten van een studiedag annuleren?

Nee, wanneer uw school de studiedagen op de correcte wijze aan ons heeft doorgegeven, dan zal uw kind niet worden opgehaald. Belangrijk is dat u dit zelf controleert in het rittenoverzicht.

 

  • Moet ik de ritten tijdens een vakantie zelf annuleren?

Nee, wanneer uw school de vakantie op de correcte wijze aan ons heeft doorgegeven, dan zal uw kind niet worden opgehaald. Belangrijk is dat u dit zelf controleert in het rittenoverzicht.

 

  • Kan ik (tijdelijk) een ander haal- of brengadres doorgeven?

Ja, dat kan in uitzonderlijke gevallen. Wij kunnen echter zonder toestemming van de gemeente geen wijzigingen maken in het vervoerspatroon. U dient te allen tijde eerst contact op te nemen met uw gemeente.

 

  • Waar moet ik melden dat ik mijn kind zelf naar school ga brengen of van school ophaal?

U kunt de desbetreffende rit(ten) annuleren in de app of op het vervoersportaal. Let op! Controleer goed welke rit u annuleert.

 

  • Kan ik meerdere gebruikers voor de app aanmaken?

Ja, dat kan. De gegevens die u van ons heeft ontvangen kunnen voor meerdere app-registraties gebruikt worden. Met deze gegevens kan een nieuwe gebruiker zich tevens in de app registreren, en de gegevens van uw zoon/dochter inzien of aanpassen.

 

  • Kan ik meerdere kinderen aan één gebruiker toevoegen?

Ja, dat kan.  Dit verzoek kunt u per mail indienen via app@brookhuisgroep.nl

­

  • Mag de rit van mijn kind gecombineerd worden met andere klanten?

Ja, dat mag. Uw kind kan in sommige gevallen met andere typen vervoer gecombineerd worden met andere ritten. Natuurlijk dragen wij er zorg voor dat uw kind hier zo min mogelijk hinder van ondervindt.

 

CONTACT

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

U kunt contact opnemen via 088-4607083 of door een mail te sturen naar leerlingenvervoer@brookhuisgroep.nl.  Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 7:00 en 17:00 uur.

 

DOWNLOAD DE APP:

Download op Google Play Download on the App Store Badge NL blk 100317

Open de app en vul bij ‘Domein’ in: BrookhuisPortaal